Ważna informacja!

Wczoraj o godzinie 19:25 po kilku zgłoszeniach związanych z problemem z dostępem do serwera rtk24.net (synchronizacja) oraz autoryzacją, ustaliliśmy, iż usługodawca, który dostarcza nam usług serwerowych (Home.pl) wprowadził zmiany (wyłączył obsługę niektórych usług związanych z komunikacją), które finalnie uniemożliwiły poprawną pracę naszych programów.

Niestety zmiana nie była konsultowana z nami, nie otrzymaliśmy żadnej informacji (mailowo/telefonicznie) o tym fakcie. Po prostu nagle usługa przestała działać, a każdy, kto chciał skorzystać z usługi synchronizacji, czy autoryzacji (w szczególności licencje pływające i demo) – nie był w stanie.

Pomimo wieloletniej współpracy usługodawca nie był w stanie stanąć na wysokości zadania i pomóc rozwiązać problemu. Podjęliśmy zatem decyzję o rezygnacji z usług Home.pl i wybraniu rzetelnego i bardziej pewniejszego i elastyczniejszego dostawcy.

Podjęta również została zmiana, która tymczasowo (na czas migracji do infrastruktury nowego usługodawcy) powinna umożliwić funkcjonowanie usług, które stały się nagle nieaktywne.

Do tego jednak należy zaktualizować oprogramowanie (RaportyGPS i PowerGPS) do wersji oficjalnej 2.16, które są dostępne na stronach WWW poszczególnych programów. Niestety wcześniejsze wersje (w szczególności Raportów) przy obecnym dostawcy nie będą funkcjonować w zakresie wyżej wymienionym (dostawca stwierdził, że usług z powrotem nie włączy) . Jeśli macie zapisaną licencję – problem nie powinien być obserwowalny, ale przy licencjach pływających – niestety niezbędna będzie aktualizacja do wersji 2.16.

Uwaga! W obecnej wersji połączenie pomiędzy dyskiem sieciowym nie będzie szyfrowane. Jeśli zależy Wam na przesyłaniu danych w formie zabezpieczonej, prosimy o wstrzymanie się z korzystaniem z funkcji synchronizacji do czasu migracji infrastruktury do nowego dostawcy.

Za utrudnienia przepraszamy. Bardzo dziękujemy użytkownikom, którzy zgłosili nam problemy w funkcjonowaniu w/w usług, dzięki Wam byliśmy w stanie szybciej zareagować na zaistniały problem (tymczasowe rozwiązanie zostało udostępnione o godz. 5:25 dzisiejszego dnia).

Wersje są dostępne do pobrania:

Raporty – link

PowerGPS – link

Dopisek z dnia 2019-06-19: po analizie najnowszych zgłoszeń, problem z połączeniem niestety dalej istnieje na urządzeniach ze starszym systemem Android 4 (na systemach Android 6-8 problem nie był obserwowany na wersji 2.16).

Dopisek z dnia 2019-06-27: wersja R2 PowerGPS została wydana, powinna również poprawnie pracować w zakresie połączeń na wersji Android 4. Wersja ta eliminuje również problem z podkładami jaki został zaobserwowany przy pierwszym oficjalnym wydaniu 2.16. Z uwagi na zmianę serwisu katastru, przed korzystaniem z tej usługi (lub przy zauważeniu braku działania podkładu katastru) proszę kliknąć przycisk przywrócenia podkładów (nowy przycisk dodany w wersji 2.16) i ponownie wybrać kataster – tym razem będzie dostępny z nowymi warstwami.

2 responses on “Ważna informacja!

  1. Grzegorz Romańczyk

    Czy coś wiadomo na temat androida 10( na którym nie działa PowerGPS II). Mam problem bo urządzenie (HUAWEI Mate 20 Pro ) które służy mi jako kontroler i telefon podniosło się (wbrew mojej woli ) z Android 9 na 10.1. Kłopot z tym że nie mogę przywrócić urządzenia do wersji 9. Kłopot z ty że jest ciężko kupić urządzenie z bardzo dobrym i dużym ekranem, szybkim procesorem, wodoodporne które by miało androida 9 lub niższego. Przykro mi że będę szukał jakiegoś starego urządzenia, dokupywał dodatkową kartę sim i pamiętał przed wyjazdem w teren czy jest naładowany.

    1. Marek Kupaj Post author

      Pierwotnie wsparcie wyższych wersji Androida miało dotyczyć serii III PowerGPS, ta jednak nie jest dostępna i trudno ocenić kiedy się pojawi.
      Aktualizacja informacji z dn. 2020-09-18:
      Wsparcie Androida 10 dla serii II (z uwagi na szersze prace nad zapewnieniem kompatybilności) jest obecnie planowane w ramach dodatkowo płatnego zewnętrznego modułu. Ze względów na ograniczenia GooglePlay w zakresie umieszczania wersji kompatybilnych ze starszymi wersjami Androida, nowsze wersje będą publikowane wyłącznie na stronie powergps.pl w sekcji pobierania.
      Na stronie pojawi się informacja (także będzie wysyłana w newsletterze), jak tylko dostosowanie w zakresie A10 zostanie zakończone i testy potwierdzą funkcjonalność na tej wersji Androida.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *